Mer sytt till pojkarna

Fick för mig att jag skulle sy linnen till pojkarna, vilket jag faktiskt aldrig har gjort förut. Sagt och gjort!

Jag har fortfarande en bit kvar av jnys vågade ränder i turkost, så det valde jag till min turkosa kille (Sebastian). Kantbanden och fållen i orange tyckte jag gav en härlig kontrast. Första linnet blev för litet och mönstret märktes om till annan storlek. På’t igen! Rita om, klippa ut och sy nytt!

När jag visade upp linnet för barnen blev Sebastian nöjd men Jonathan tyckte inte om färgen, vilket inte förvånar mig alls. Sebastian har alltid gillat turkost och Jonathan har alltid gillat grönt, så till Jonathan fick det blir gröna vågade ränder.

Prototyperna klara!

Båda barnen nöjda och glada i sina nya linnen.

Provning!

Nu ska här sys fler linnen medan vi väntar på lite mer sol och värme!

0 Responses to “Mer sytt till pojkarna”



  1. Kommentera

Kommentera

Vem är jag?

Jag är mamma till två små skruttar som jag syr blöjor och kläder till. Jonathan är född nov 06 och Sebastian är född april 08. Jag syr även kläder till försäljning, ser du något här på bloggen som du är intresserad av att köpa så skriv en kommentar eller ett mail till mig, mariefrost[at]telia.com

Här kan ni handla ”Frost”

Här köper jag mina storleksetiketter!

<!--

Här köper jag mina adressetiketter, visitkort och hangtangs!

Här köper jag mina mailingbags

Sedan 24 sept 08

  • 95,012 besökare

