Byggare Bob

Det var länge sedan jag köpte broderiet med Byggare Bob. Jag har använt den en gång tidigare när jag gjorde en tröja som min del av ett byte. En grön tröja var det då, fast jag glömde förmodligen ta kort på den innan jag skickade iväg den och jag kommer inte ihåg vem det var jag bytte med, eller mot vad, heller. *skäms* Känns beskrivningen av den gröna Byggare Bob-tröjan igen får du gärna hojta till! Den här tröjan är sydd till Jonathan. Han passar så bra i lite starkare färger så orange botten fick det bli, och så Byggare Bob.

Bäst: Jonathan behöver verkligen nya tröjor, och blev jätteglad för Byggare Bob på tröjan.

Sämst: Att det redan finns fläckar på vänster sida om Bob som inte gick bort i tvätten! 😦 Får se om det fungerar med galltvål, hoppas det!

Mönster: Eget.

Tyg: Stretchjersey från Stoff och stil.

3 Svar to “Byggare Bob”


  1. 1 Nilla 26 mars 2011 kl. 09:18

    Wow! Mina grabbar skulle älska den. När jag kommit igång med mitt nya syrum kanske jag kan fjäska till mig nån form av byte med Bob-broderi? 😛

  2. 2 fante 26 mars 2011 kl. 19:25

    Det var jag 🙂 Och den används än – även om den börjar bli liten och Bob inte är fullt lika populär längre.

    Ja, den var väl en del av ett byte … Men … Vad sjutton var det. Kan det ha varit Stoff och Stils röda elefanter på vit botten?

  3. 3 OYB 13 juni 2011 kl. 19:17

    Jättesnygg! Orange på tröjan blev snyggt till bobs färger. Måste vara såå kul att ha brodermaskin…-längtar-


Lämna en kommentar




Vem är jag?

Jag är mamma till två små skruttar som jag syr blöjor och kläder till. Jonathan är född nov 06 och Sebastian är född april 08. Jag syr även kläder till försäljning, ser du något här på bloggen som du är intresserad av att köpa så skriv en kommentar eller ett mail till mig, mariefrost[at]telia.com

Här kan ni handla ”Frost”

Här köper jag mina storleksetiketter!

<!--

Här köper jag mina adressetiketter, visitkort och hangtangs!

Här köper jag mina mailingbags

Sedan 24 sept 08

  • 99 514 besökare